torsdag 14 juli 2011

Otålig

Sambon jobbar ju natt och behöver få sova från 8 till åtminstone 15. Nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli 15. Är jag uttråkad, tro ;)? Jag har satt på en omgång tvätt, allt är rent och fint i köket, jag har spelat en massa, kollat på tv, torkat upp efter the dog from hell och nu har jag slut på saker att göra :(. Smellis fick för sig att det var en bra idé att pissa på soffan. Det här blir den tredje soffan vi får slänga för att hon inte kan lära sig att man inte ska pissa där man sover! Jag förstår mig inte på den hunden! Om du nu ska pissa så gör det på golvet! Inte där du sover! Hon pissar i hundkorgen också. Det blir 20:e gången i ordningen som jag får tvätta den filten som ligger däri :(. Inte kul.

Nu får Smellis inte vara på soffan längre och i protest har hon bajsat på golvet i vardagsrummet, kissat under bordet i köket, kissat på en kudde som både hon och Louie, den andra frenchien brukar sova på plus att hon pissade i hundkorgen igen. Vi går ut med henne tre gånger om dagen, hon får tillräckligt med mat och hon KAN hålla sig om hon får den uppmärksamhet hon tycker att hon förtjänar. Om hon bara kunde skärpa sig hade både hennes och vårt liv blivit så mycket enklare. De andra två hundarna är hur duktiga som helst och det började tom gå bättre med Smellis också. Och då får hon för sig att pissa ner soffan! Vad trött jag blir :(.

Det blir väl en vända till IKEA för att hitta en soffa som passar oss. The dog from hell blir allt dyrare för var dag som går :(.

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar