lördag 6 mars 2010

Ny bilbarnstol

Igår ville inte min bil starta. Helt död! Tur att min käre far kunde hjälpa till med startkablar (startkablarna var egentligen grannens men pappa stod för bilen och hämtningen av kablarna). Sedan var jag ute och åkte mellan Hjällbo och Gråbo klockan 2 på natten. Jag blev paranoid - hörde gnisslande ljud från bilen efter ett tag. Tänkte att det var ju himla smart att åka iväg så långt med en bil som alldeles nyss inte gick att starta. Pappa var helt säker på att det hade att göra med att den hade körts för lite nu i vinter. Skit! Nu har den stått på laddning hela natten (nästan) så jag hoppas att den är fit for fight igen.

Den ska till Uddevalla nämligen. Lilleman ska hälsa på sin far i häktet. Jag måste installera hans nya bilbarnstol i bilen - något jag skulle gjort igår men det dök upp annat som var viktigare. Nu måste jag ut. Hoppas att bilskrället kommer att starta sedan!

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar