söndag 28 februari 2010

Fortfarande trött

Jag passade på att sova en stund tillsammans med lilleman. Det var så skönt. Lilleman är förkyld (han kan ha blivit kall när vi sov över hos min vän för att jag glömde ta med hans pyjamas och han fick sova i en kortärmad body - förlåt lilleman!) och har därmed svårt att sova i sin egen säng. När han skulle sova middag runt klockan 12 sov han bara i 30-40 minuter istället för 1-1,5 timmar som han brukar! Stackare! Det är klart att det är jobbigt att sova när näsan är snorfylld och halsen igenkloggad med slem. Vanligtvis brukar jag kalla honom för Darth Vader Junior för att han flåsar så när han kryper omkring, sitter och leker - ja, hela tiden. Ni kan gissa hur han låter nu. Det är som att ha en liten griskulting i sängen. Rätt gulligt men man får ingen bra nattsömn. Lilleman vaknade bland annat 4:30 inatt och grät otröstligt med sin hesa, skrovliga förkylningsröst. Han ville inte bli ammad, han ville inte ha nappen. Till slut fick jag gå upp och fixa en flaska välling till honom. Då åt han och sedan blev han nöjd och kunde sova lite till. Tack mamma för att du tipsade om välling - det är verkligen bra för bebisar och hjälper även till att skapa världsfred och lycka på jorden.

Jag ska iväg och hälsa på lite fler släktingar idag. Vi åker i samlad trupp och det var meningen att lilleman skulle vara med och visas upp. Nu när han är sjuk så får han vara hemma och mamma passar honom. Det är nog bäst med tanke på att det finns en annan lilleman på plats som kan bli sjuk han med. Synd bara att jag känner mig så trött fortfarande. Som att all energi har försvunnit ur kroppen. Mina vänner, N och M, tror att det är spänning och nervositet sedan rättegångar mm som släpper. Jag hoppas att det blir bättre snart.

Nu ska jag iväg och äta lite. Det borde inte göra det hela sämre i alla fall!

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar