måndag 7 mars 2011

Tingsrätts- och hovrättsdomarna

Nu har jag äntligen letat reda på min kopia av tings- och hovrättsdomarna och lånat ut den till lillemans farmor. Jag hade frågat henne tidigare om hon ville läsa dem och hon hade svarat ja. Hon var kanske inte superlycklig över att behöva men hon har sagt att hon vill veta vad som hänt och att hon inte har fått veta speciellt mycket ännu. Jag tycker att det är lite märkligt att hon inte har blivit bättre informerad men exet är väl inte intresserad av att redogöra för vad som har hänt. Han är nog mer intresserad av att försöka rätta till "misstaget" som begåtts. Han har ju blivit oskyldigt dömd. Stackarn! Både tingsrätten och hovrätten består tydligen av enbart inkompetenta människor, som dessutom är ute efter att göra livet surt för exet. Det låter ju rimligt och trovärdigt. En hel hög med människor som hellre fokuserar på en, för dem, totalt okänd och oviktig person istället för att ta hand om sitt eget privatliv. Japp! Jag är övertygad om att det måste vara så. Helt klart den enda förklaringen till att domarna blev som de blev.

Lillemans farmor har i alla fall nu fått chansen att läsa om vad som hänt och sedan fatta sin egen uppfattning. Hon får träffa lilleman för att det än så länge verkar vara bra för honom. Det finns ingen annan anledning. Och jag tror att hon är medveten om det och spelar efter de reglerna. Det gör att jag kan lita på henne och hela samarbetet går smidigare.

Det är ändå märkligt att hennes son blev så dum i huvudet som han blev när hon ändå går att prata med och är vettig.

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar