onsdag 16 mars 2011

Jag är så lycklig över att jag har träffat min sambo. Han gör mig glad, får mig att må bra, han tar hand om mig och Arvid. Han är helt underbar. Men det bästa är att jag kan bli irriterad och arg på honom och allt är ändå normalt. Jag behöver inte oroa mig för att han kommer lämna mig bara för att jag blir irriterad eller arg på honom. Han slutar inte älska mig för det. Och jag slutar inte älska honom. Man blir arg och irriterad på folk man umgås tätt med. Så är det bara. Om man inte blir det så umgås man inte tillräckligt tätt.

Det är så skönt att inse att allt jag tyckte verkade knepigt och udda med exet verkligen VAR knepigt och udda. Alla människor är lite småknasiga och det är en del av deras charm. Exet var totalt bäng i hela hjärnkontoret. Inga sladdar var rätt kopplade. Det fanns ingen charm i det överhuvudtaget. Bara obehag, rädsla och mycket undertryckt ilska.

Det är så skönt att ha en sambo som uppför sig som folk ska göra. Jag är stolt över min älskling och pratar gärna om allt bra han kan och hur gullig han är. Jag hejdar mig, för jag förstår att folk inte är lika intresserade som jag är om vad sambon sa för roligt i morse och vad det var för utsökt mat han lagade åt mig igår osv. Jag kom ihåg att jag tyckte att det var besvärligt att ha med exet på olika ställen där jag umgicks med folk - jobbet, skolan, hemma hos vänner etc. Jag skämdes alltid över hur han var och hur jag började uppträda när han var med. Jag har insett nu att man inte ska behöva vara någon annan än sig själv i ett förhållande. Sedan kan man så klart anstränga sig för sin partner och göra allt som står i ens makt. Men det ska fortfarande vara på dina egna villkor. Om du inte vill så gör du det inte och du kommer vara älskad ändå.

Synd bara att jag inte lärde känna sambon redan på högstadiet eller gymnasiet. Då hade vi förmodligen blivit tillsammans redan då och jag hade aldrig behövt den här bloggen och jag hade aldrig behövt tvivla på mina sociala kunskaper. Nåja, nu är det som det är och jag är överlycklig för att jag har min sambo vid min sida.

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar