onsdag 30 mars 2011

Jag har blivit fjollig

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en sån som planerar hur bröllopet ska se ut innan jag ens förlovat mig. Jag trodde ju inte ens att jag skulle vilja gifta mig någon mer gång.

Men jag har i princip planerat allt. Jag vet vilken klänning jag vill ha, hur skorna ska se ut, var jag vill gifta mig, när jag vill gifta mig, vilka gäster jag ska bjuda, vilka som ska vara tärnor, vilka som ska vara brudnäbbar, ...

Japp, fjollig är vad jag har blivit. Sambon har inte ens friat och jag har redan gjort upp planer. Det blir ju lite dumt om han aldrig friar ;). Enligt honom ska han fria men den biten kan jag tyvärr inte styra så det är bara att vänta och se vad som händer. Otåligt vänta...

Men fjolligheten slutar inte där. Nej då. Jag, som var helt övertygad om att jag inte skulle skaffa fler barn vill jättegärna ha minst en till nu. Jag vet till och med vad han/hon skulle heta :P. Jag har fått namnen godkända av sambon så nu gäller det bara att båda tycker att det är okej att köra.

Tänk vad man kan ändra sig bara man träffar någon man älskar. Jag håller tummarna för att det inte bara är jag som är fjollig utan att sambon också drabbats av samma fjollighet. Han påstår ialla fall att han inte velat gifta sig tidigare men att han vill gifta sig med mig. Han påstår att han inte velat ha barn men att han vill ha barn med mig. Vi får väl se vad som händer. Jag har ialla fall sagt att om han friar så svarar jag ja :).

Klart slut!

1 kommentar:

  1. Hahaha, välkommen till Fjolliga klubben! Fast den är numera omdöpt till Livslustklubben!

    Jag har ALLT färdigplanerat! Kyrka, lokal, gästlista, meny, typ av champagne, klänning, limousine, ring, barnens kläder, var gästerna ska kunna övernatta, bröllopsresa, nattamat, osv. Det enda jag inte har planerat (eller kunnat bestämma mig för är årstid för bröllopet ;-)

    Och fler barn, ja, där vet du ju redan hur det blev! :-)

    Lycka till med framtidsdrömmarna!

    Kram!

    SvaraRadera