tisdag 22 mars 2011

Nu är det inbokat!

Jag sms:ade min advokat och undrade om vi skulle träffas något för att förbereda inför rättegången i april. Jag fick som svar att hon skulle ringa mig imorgon (skulle förmodligen inte ske om jag inte hört av mig men visst) och att vi skulle ses 7:e april klockan 13. Jag svarade att det passade bra, så nu är det inbokat.

Nu är det bara för mig att vänta till dagen D och se till att vara där. Jag har gjort allt jag kunnat hittills. Skönt att veta på något sätt. Jag slipper orosmomentet med att jag kanske borde gjort något mer.

Nog om rättegången. Tidigare iår kontaktade jag MV-institutionen (Institutionen för matematiska vetenskaper) angående att hämta ut ett slutbetyg. Jag vill gärna få ut en masterexamen men i och med att jag tog examen precis då man höll på att byta till master och kandidat, så fick jag inte möjlighet att ta en kandidatexamen och givetvis inte heller en riktig master. Det ska finnas övergångsregler och jag uppfyller dem nästan. Jag hade hoppats att det skulle gå att lösa det hela i och med att jag trots allt har en hel del kurser i bagaget - bara inom matte och statistik har jag över 200 högskolepoäng! Läraren jag pratade med bad mig återkomma med en detaljerad och tydlig lista över kurser som jag vill ha med i slutbetyget och då skulle vi kunna diskutera vilken examen som är lämplig. Nu har jag sammanställt en sådan lista med kurser jag vill ha på mitt slutbetyg och kontaktat läraren jag pratat med tidigare. Jag hoppas att han svarar: Ja, men det går absolut att ge dig en masterexamen. Du är ju jättebäst. Det framgår av de kurser du läst. Jag håller tummarna hårt för att jag ska få det svaret ;).

Klart slut!

1 kommentar:

  1. Klart du är jättebäst! Eller hur! :-) Master for the Master! ;-)

    Kolla in det här tyget, vore det inte nåt till gardiner för Lilleman?!?

    http://jungfrunstyger.jetshopmini.se/gerd-vit-p-131-c-156.aspx

    SvaraRadera