måndag 21 februari 2011

Lilleman är superförkyld

Lilleman är så förkyld, den stackaren! Han har jättetrötta ögon, rosslig hals och näsan rinner som en vattenkran. Nu vill han gärna ha nappen hela tiden, trots att han vanligtvis klarar sig bra utan den på dagen.

Sambon tar hand om lilleman nu så att jag kan gå till jobbet. Stackarn får ju inte sova. Han har varit vaken sedan 8 på morgonen i söndags och det blir nog inte mycket sova med två hundar, som vill ha hans uppmärksamhet och en snorig pojk som vill vara nära sin pappa hela tiden. Det är bland annat för sådant här jag älskar honom så mycket. Istället för att säga; "Nej, jag kan inte ta hand om lilleman för jag behöver sova", så säger han; "Det är bättre att du går till jobbet. Jag kan vara hemma med lilleman".

Nu är gamla lägenheten färdigstädad. Och tömd. Jag har själv inte använt källarförrådet så jag hoppas innerligt att det inte finns någon trevlig överraskning där. Nu ska jag bara hitta alla nycklar så är det klart sedan. Vad skönt :).

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar