måndag 29 augusti 2011

Nu är det officiellt

Nu går det inte att dölja längre. Jag har blivit en anime-nörd! Det kom liksom smygande och verkade så oskyldigt. Nu kan jag inte slita mig från serierna. Bonussonen S frågade igår om jag bara tänkte nörda framför tv:n eller om jag skulle göra något vettigt också. Jag måste nog laga mat senare svarade jag lite motvilligt. Äh, du har ju farsan till det, svarar S. Mmmmm, ingen dum idé, S!

Och så blev det också. Jag satt och nördade framför tv:n med min anime och älsklingen la först Lilleman och började sedan laga mat. Jag blir så bortskämd :).

Fast ska man vara helt ärlig så är det ju egentligen älsklingens eget fel att det blev så här ;). Han berättade att han är manga- och animenörd när vi började träffas och ville visa några av de serierna som han brukar kolla på för att se om jag gillar dem. Det visade sig att jag gör det. Och nu är jag fast i träsket ;).

Älsklingen började jobba igår natt. Det var ganska motvilligt som han gjorde sig iordning för att gå till jobbet. Jag kände igen min ångest för en vecka sedan ;).

Imorse väcktes jag av att Smellis krafsade på sovrumsdörren. Klockan var 5:30 då och i och med att det snart var dags att gå upp tänkte jag att jag lika gärna kunde gå ut och sätta mig med de små bäbisarna och gosa med dem innan jag behövde göra mig iordning för jobbet. De blev så oerhört glada :). Man kan tro att jag varit borta en vecka och inte bara några timmar ;).

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar