måndag 25 oktober 2010

Londonresa med twist

Nu är jag tillbaka från min Londonresa. Den blev minst sagt annorlunda :). Lilleman skulle ju ha varit med men det visade sig att han inte kunde åka på sitt nationella ID-kort för det gäller bara inom Schengen. Med en timme kvar innan boardingen stänger försöker jag i all hast fixa fram ett tillfälligt pass till Lilleman. Det visar sig att enda stället man kan göra det på just nu är i Landvetter. Jag är i Säve. Med andra ord kommer jag inte med på flyget idag. Mina underbara föräldrar erbjuder sig att komma och hämta Lilleman så att jag och min vän, N, kan åka. Jag frågar den såååå trevliga damen som sitter i boardingen om det går att lösa det hela. De kommer alldeles snart. Hon snäser åt mig att de förmodligen inte hinner fram och att jag därmed inte hinner på planet. Jag inser redan nu att jag inte kommer komma med på fredag kväll utan tidigast imorgon och då måste jag boka en ny biljett. När mamma och pappa kommer går jag bara in och dubbelkollar det jag redan vet - nämligen att jag inte kommer komma med på planet. Och mycket riktigt fick jag inte det. Jag meddelar N att jag inte kommer med men att jag kommer med ett flyg imorgon. Mamma blir helt vansinnig och går in och bråkar med damen vid boardingen. Som väntat är det lönlöst - den damen har inte fått något på ett bra tag och är därför sur på allt och alla ;). Det går så långt att mamma tar sig in förbi damen för att se om hon hittar någon vettig person på andra sidan att prata med. Damen i boardingen blir fullkomligt vansinnig och ryter åt mamma att hon absolut inte får gå in där och att hon kommer skicka vakten på mamma, vilket hon också gör. Som väntat är det bara för mig att åka hem igen och boka en ny biljett. Halvvägs hemma kommer jag på att väskan vi checkade in stod på mitt namn, vilket betyder att den inte kommer att komma med till London. Jag ringer till flygplatsen och försöker få dem att flytta över väskan till N istället. Men det går inte alls. Väskan är dessutom redan utcheckad :(.

Det slutar med att jag bokar en ny biljett till London som kostar lika mycket, om inte mer som hela resan kostade tidigare. Allt för att komma fram så tidigt som möjligt. Det Betydde också att den avslappnade Londonresan jag trodde att jag skulle göra blev inte riktigt av. Men kul hade vi ändå. Vi gick runt tillsammans och pratade upplevde London samt besökte Madame Toussauds vaxkabinett. Det var kul och väldigt utmattande pga all trängsel. Det var så oerhört mycket folk där! Tur i oturen att Lilleman inte var med.

Klart slut!

3 kommentarer:

  1. Nää! Stackare! O vilken j****a surf***a :@:@ (Såna ord används bara tillsammans med Hitler, vissa ex o deras likar...)
    Att du inte ringde mig! Vi bor ju bara 15 min bort!
    Men skönt att du kom iväg en sväng iaf, även om det blev både dyrare o kortare resa.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tänkte inte på det :(. Nästa gång kommer jag förhoppningsvis på det :).

    SvaraRadera
  3. Har läst många av dina inlägg nu och vill bara skriva hur stark du är!
    Jag har själv levt med en kille som misshandlade mig psykiskt och fysiskt.

    Fortsätt skriva tror det kan hjälpa många!

    SvaraRadera