tisdag 8 juni 2010

Upprepningar

Jag har funderat mycket på hur jag ska göra framöver om jag börjar upprepa mig. Ska jag gå igenom mina inlägg och kontrollera att jag inte redan skrivit om det jag nu känner ett behov av att berätta eller ska jag bara köra på? Jag kunde inte bestämma mig. Jag behövde helt enkelt klura på det en stund. Min slutsats är följande: jag kommer att tillåta redundans. Vissa upplevelser satte djupare spår än andra och jag tror att jag i så fall är i större behov av att prata ut om det. Ibland så kommer jag ihåg vissa detaljer från ett förlopp och nästa gång kommer jag ihåg andra. Summa summarum så blir det upprepade inlägget ändå inte en exakt kopia av det gamla.

Det känns skönt att ha slagit fast detta. Då behöver jag inte längre gå igenom det jag har skrivit varje gång jag vill lägga till ett nytt inlägg. Då sparar jag både tid och miljön. Miljön för att jag då inte behöver ha datorn på lika länge som i förra fallet. Därmed använder jag en mindre mängd el, vilket i förlängningen innebär att min totala energiförbrukning minskar. ;)

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar