tisdag 15 juni 2010

Avslutning på öppna förskolan

Idag har jag och lilleman haft en fantastiskt trevlig dag på Styrsö med Öppna förskolan. Det var sista tillfället innan sommaruppehållet och då passade vi på att göra en heldagsutflykt med fika, sol och - faktiskt - bad. Förskolan stod för fikat, sol plus en del vind stod naturen för och jag och en av fröknarna stod för badandet. Det var endast ett kärringdopp var men det är ändå hard core för det var bara 15 grader i vattnet. (Plats för applåder och hurrarop ges här)

Det kunde inte bli en bättre avslutning. Det känns dock lite vemodigt för nu är min era på Öppna förskolan slut. Efter sommaren är det dags att komma tillbaka till verkligheten och jobba igen. Jag kan ju alltid hälsa på men det blir ju aldrig samma sak.

Jag var helt slut när jag var på väg hem. Lilleman ville dock inte sova mer än en gång idag så han var dödstrött när klockan var 21! Han som alltid annars brukar somna först runt 23. Det var en mycket skum och intressant upplevelse att lägga sitt barn tidigt och samtidigt inse att de flesta andra redan lagt sina för ett par timmar sedan. Hoppas att du sover sött nu, min lilla nattuggla. :)

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar