onsdag 1 september 2010

Tung dag

Har varit en tung dag idag. Vi var på familjerätten där de drar igång utredningen om vårdnaden om lilleman. Jag fick ju enskild vårdnad interimistiskt, vilket innebär att jag har vårdnaden tills den riktiga utredningen är avklarad. Familjerätten blir klar med sitt till mitten av oktober. Då skickas det till tingsrätten och sedan ska de gå igenom det hela så det kommer att ta en del tid misstänker jag. På handläggaren på familjerätten lät det inte som att det skulle bli någon större förändring mot vad som redan är men det kändes jobbigt innan ändå och det var skönt att höra det.

På väg till förskolan ringde så klart handläggaren på Kronofogden som driver in mitt skadestånd. Jag har glömt att höra av mig så många gånger nu att jag till slut klurat ut att jag har undvikit det för att jag tycker att hela situationen är väldigt jobbig. Jag orkar inte ta i det riktigt. Det känns återigen som att jag måste jobba fast jag inte gjort något fel. Nu äntligen fick jag tummen ur och kollade upp det jag skulle kolla och det kändes skönt att ha gjort det.

Men jag blev så trött. Fullständigt kollapsfärdig. Orkade inte göra någonting. Jag har nog gått och mått dåligt ända sedan de började höra av sig från Kronofogden och sedan den här tiden hos familjerätten blev bokad. Nu känns det bättre.

Jag pratade med min psykolog om hur jag har mått och varför. Hon ville att vi skulle fortsätta att träffas för att hon inte tyckte att det var bra att jag reagerade så starkt på saker som har med exet att göra. Reagera - ja, men inte bli mer eller mindre paralyserad av det. Jag håller helt med om det. Jag vet bara inte hur jag ska sluta reagera så. Det kommer ta tid. 12 års tortyr försvinner inte så fort från minnet, tyvärr :(

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar