onsdag 1 september 2010

Inskolningen har börjat

Första dagen på förskolan är avklarad. Det gick som jag väntade mig - bara bra. Jag fick med mig en hel del material att läsa igenom men just nu orkar jag inte göra det. lilleman var så duktig. Han lekte i princip själv från första stund. Vi stannade bara i 1 timme så det var inte alltför ansträngande för lilleman. Inskolningen håller på i 2 veckor så morfar får hjälpa till nästa vecka då jag börjar jobba. Det ska nog fungera bra, tror jag. Lilleman är ju rätt social, vilket de även påpekade på förskolan så jag tror att han grejar det kanonbra :). Det är värre med minnet hos stackars mamma som ska komma ihåg att ta med extrakläder, stövlar, blöjor, regnkläder, ... Jag räknar med att jag kommer att glömma hälften :).

13:30 ska vi till familjerätten för att fortsätta utredningen om vårdnad. Just nu har jag interimistiskt fått enskild vårdnad men det är ju en temporär dom så de ska utreda det hela igen så att jag får en slutgiltig dom. Det känns blandat. Från början var det jobbigt för att jag inte kände mig beredd på att jag skulle dit. Det kändes som att exet och hela processen plötsligt trycktes upp i mitt ansikte och att jag inte kunde värja mig. Nu är det bättre men inte bra. Jag är lite orolig att det ska bli delad vårdnad igen. Jag vill absolut inte ha det. Jag tror inte att det kommer vara bra för lilleman heller, pga allt tjafs som det har varit tidigare med exet. Ju äldre lilleman är, desto mer förstår han ju också.

En annan sak som jag har tyckt varit jobbigt är att kronofogden har kontaktat mig. Det handlar om mitt skadestånd, som de hjälper mig att driva in. Jag drar mig för att ringa upp, jag glömmer bort det. Jag tycker att det är jobbigt att jag måste kämpa för att få ut något jag har rätt till. Det känns som att det är exet som gjort fel men att det är jag som måste anstränga mig :(. Inte okej. Kom precis på att jag måste förlänga besöksförbudet. Alltså ytterligare något jag behöver göra för att exet har gjort fel. Inte okej.

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar